Jak nie przytyć, przy mniejszej aktywności fizycznej?

W celu zachowania szczupłej sylwetki należy zdrowo się odżywiać i prowadzić aktywny tryb życia. Niestety, nie zawsze możemy pozwolić sobie na to, aby każdego dnia zażywać odpowiedniej dawki ruchu. Często kilka dni, a czasem nawet tygodni, podczas których mniej się ruszamy, skutkuje dodatkowymi kilogramami. Jak uniknąć przybierania na wadze, gdy większość czasu spędzamy w pracy lub w domu?

Zdrowe odżywianie

Jeżeli nie możemy zażywać ruchu, należy bardzo dokładnie przyjrzeć się spożywanym posiłkom. Powinny mieć mniejszą gęstość kaloryczną niż dotychczas, gdyż nie będziemy mieli okazji do ich spalenia w ciągu dnia. 

Brak przekąsek

Zazwyczaj naszym największym wrogiem w walce o szczupłą sylwetkę jest podjadanie między posiłkami. Staraj się planowwać swoje posiłki oraz ich nie pomijać. Pomoże to w minimalizowaniu podjadania w ciągu dnia. Również zwróć uwagę no podjadanie z nudów!

Syte, ale lekkie dania

Potrawy, jakie spożywamy, powinny zapewniać uczucie sytości, jednak z drugiej strony muszą być lekkostrawne. Należy zatem przygotowywać je na bazie warzyw i owoców – zarówno tych świeżych, jak i mrożonych. Dodatkowo warto sięgnąć po produkty pełnoziarniste, które na dłużej zapewnią uczucie sytości. Białe pieczywo warto zamienić na razowe, biały makaron i ryż – na ciemne. Produkty te zapewnią organizmowi odpowiednią podaż błonnika, który odpowiedzialny jest za uczucie sytości, zaraz obok białka. 

Odpowiednia ilość wody

Odpowiednie nawodnienie jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Pamiętając o piciu wody unikasz “wypijania kalorii” (soki, napoje gazowane). Unikniesz również bóli głowy związanych z odwodnieniem orz wspomożesz pracę samego mózgu.