7 Przykazań Grillowania na Diecie Bez Wyrzeczeń

Na zewnątrz coraz większe ciepełko, obostrzenia pandemiczne się kończą, a Tobie coraz bardziej chodzi po głowie skwierczące mięsko i zimne piwko wśród znajomych w ogródku? Jednak nie chciałabyś żeby pokrzyżowało Ci to plan szczupłej sylwetki, zwłaszcza na wakacje? Innymi słowy sezon grillowy ruszył, a Ty na diecie? 😀 Jak to ugryźć żeby mieć ciastko i zjeść ciastko? Łap 7 przykazań grillowania na Diecie Bez Wyrzeczeń!

  1. Nie grilluj bezpośrednio na ruszcie — rób to na tacce aby tłuszcz nie kapał na węgielki.
  2. Pamiętaj o warzywach — ja wiem grill to karkóweczka, boczek i kiełba ale przecież można też grillować warzywa. Spoko sprawdzają się cukinie, bakłażany, papryki. Dzięki nim zjesz mniej innych bardziej kalorycznych składników jak mięso.
  3. Nie samą kiełbą i karkówką stoi grill – jeśli masz ochotę, wymieć je na chudszego kurczaka czy stek polędwicy wołowej, a nawet rybkę. Dobrze sprawdza się pstrąg czy łosoś. Coraz popularniejsze robią się też opcje wege, które zastępują mięso jak np. burgery z Lidla czy Biedronki. Będzie zdrowiej i mniej kalorii!
  4. Nie obejdziesz się bez kiełbasy czy karkówki? Wybieraj chudsze! — rozumiem, że grill bez kiełbasy lub karkówki może brzmieć dla Ciebie jak grill stracony. W takim razie szukaj kiełbasy z jak największą zawartością chudego mięsa — będzie mieć mniej tłuszczu, a tym samym mniej kalorii niż tradycyjna „grillowa kiełbasa”. To samo tyczy się tłustej karkóweczki – po prostu jedz chude kawałki! :).
  5. Podziel mięso na mniejsze kawałki – zazwyczaj jak coś sobie włożymy na talerz to w końcu kusi nas żeby to dokończyć. Dlatego wkładając mniejszy kawałek na talerz zwiększysz szansę, że się nie przejesz i będziesz mogła spróbować większą ilość rzeczy.
  6. Zwróć uwagę na alkohol  — jak nie musisz lub nie chcesz, to nie pij. To nie jest obowiązek grillowy. Możesz też spróbować opcji bezalkoholowych (np. piwa). Warto mieć też świadomość, że jedno piwo zazwyczaj ma więcej kalorii niż np. szaszłyk (serio!), ale nie traktuj tej informacji jako podstawę do czucia się winnym gdy sięgasz po piwo – grill ma sprawiać przyjemność! Po prostu zwróć uwagę na moment, w którym pijesz bo masz pod ręką ale na dobrą sprawę wcale nie musisz, albo możesz coś innego 😉
  7. Alternatywa dla sosów-gotowców — często są pełne cukru, soli i konserwantów. A może by tak przygotować własny sos na bazie świeżych pomidorów/passaty z dodatkiem ziół, odrobiny soli i pieprzu? Majonez możesz zastąpić sosem na bazie chudego jogurtu z dodatkiem czosnku i koperku 😉

Photo by Daniel Hooper on Unsplash